Yeni Yazılım ve Yaklaşımların Araştırma Yönetiminde Etki ve Kullanımı

YAZAR:

MüşteriMetre

TARİH:

Günümüzde yazılım araçları araştırmaların geleceğini oluşturmaktadır. Yeni yazılım araçları ve yaklaşımları bizlere sürdürülebilirlik ve kolaylık sağlamasının yanında amaçlanan sonuca daha düşük bir maliyetle daha hızlı daha hedefli ulaşmamızı da sağlar.

Yazılım ve ilgili yaklaşımlar araştırmalarda bir etkin araç olarak kullanılabilir. Örneğin; web siteleri, uygulamalardan veri toplama, verileri yükleme, veri entegrasyonları ve otomasyonları, veri temizleme veya veri işlemeyi de yazılım aracı olarak görmekteyiz.

Yazılım araçlarının başka nerelerde karşımıza çıkacağına bakacak olursak;

Araştırma araçlarını verileri doğrulamak, analiz etmek veya hipotezleri test etmek için kullanabiliriz. Yazılım destekli analiz örneklerine ek olarak doğal dil işleme, AI (yapay zeka) modelleri, yazılım not defterleri (Jupyter), makine öğrenimi, segmantasyon diğer bazı örnekler olarak verilebilir.

Araştırma sonuçlarını sunmak için de yine yazılım araçlarına ve yöntemlerine ihtiyaç duyarız. Veri görselleştirme teknikleri ve dashboardlar (gösterge panelleri) araştırma sonuçlarını geniş kitlelere yaymak için çok verimli karar verme destek sistemleridir. Nihayetinde, araştırmalarda kullanılan altyapının da temelde bir yazılım olduğu unutulmamalıdır.

Araştırmalarda pek çok yazılım aracı ve kurguları projeler özelindeki ihtiyaca göre tasarlanmalıdır. Araştırmalarda baştan uca kullanılan yazılım araçları örneğine birlikte bakalım.

Dijital anketör (Akıllı IVR) yöntemi ile bir araştırma yapıldığını düşünelim. Müşteri datasının veri entegrasyonu ile alınıp mevcut sistemlere otomatik yüklenmesi ile anket gönderimi yapılır. 

  • Bu safhada text to speech ile dijital anketör ilgili araştırmaya hazırlanır ve hedef müşteri kitlesine anket yapar. Toplanan sonuçlar toplanır, kalite kontrol sonrası ve açık uçlu sorular bu sefer speech to text çevirimi ile derlenerek bir sonraki safhaya iletilir.)

Anket sonuçlarının analizinde AI tabanlı makine öğrenmesi yöntemi ile açık uçlu sorular anlamlandırılır. İstatistiksel yazılım araçları ile analiz edilen ve anlamlandırılan sonuçlar yine veri entegrasyonu sağlanılarak dashboardlara aktarılır.

Bu örnekte de gördüğünüz gibi her adımımız yeni yazılım araçlarına ve yaklaşımlarına dayanmaktadır. Son teknolojileri takip edip bunları iş modellerinde kullanan firmalar sektörde daha doğru ve hızlı kararlar vererek öne çıkacaktır.

Müşterimetre olarak sizler için tüm bu teknolojileri takip edip, birlikte süreci tasarlayıp, sizler için avantaj sağlamaktayız.