Müşteri Deneyiminde Düzenli Ölçüm Yapmanın Önemi

YAZAR:

MüşteriMetre

TARİH:

Sağlıklı bir iletişimin en temelinde karşımızdaki kişiyi etkin dinlemek yatar. Peki, biz müşterilerimizi ne kadar etkin dinleyip onlardan geri bildirim alıyoruz?

Unutulmaması gerekir ki, ölçümlenmeyen hiçbir şey kontrol edilemez ve iyileştirilemez. Müşteri memnuniyeti anketleri ile müşterilerin ürün ve hizmetlerden memnuniyetini ölçümleyip beklentilerini, ihtiyaçlarını ve taleplerini de anlama fırsatını yakalamamızı sağlar. Müşteri yolculuğundaki her an ve her temas noktası için bu ölçümler gerçekleştirilebilir. Müşterinin yaşadığı acı noktaları düzenli ölçümlerle takip edip deneyim tasarımlarımızı bunlara göre “redesign” ettiğimizde müşterilerimize eşsiz deneyimler yaşatarak duygusal bağımız güçlendireceğiz.

Ürün, hizmetler ve müşteriye yaşattığımız deneyim üzerinde de çok önemli etkileri olan iç müşterilerimiz yani çalışanlarımızın da belirli periyotlarla memnuniyetlerini ölçümlemeli ve çalışanlarımızın sesine kulak vermeliyiz. Memnun olan çalışanlar hem şirketlerinde uzun süre kalarak uzmanlaşır hem de müşteri deneyimini en yüksekte tutacak motivasyonu sergileyerek eşsiz müşteri deneyimi yaşatma konusunda firmaların en büyük yardımcıları olurlar.