MMA – Müşteri Memnuniyeti Anketleri

Deneyimin önem kazandığı ve buna bağlı olarak memnuniyet araştırmalarının artış gösterdiği bu dönemde şirketler müşterilerinin memnuniyet seviyelerini ölçümleyebilmek için müşteri memnuniyeti anketi uyguluyorlar.

Müşteri memnuniyeti anketleri, ürün/hizmetlerinizi kullanan müşterilerinizin aldıkları servis karşısındaki memnuniyetlerini ölçmek amacıyla yapılır. Bu anketler, eksik yönlerinizi fark etmenizin yanında rakiplerinizin önüne geçebilmeniz için de stratejik iç görüler oluştururlar.

Eğer başarılı bir müşteri deneyimi hedefliyorsanız, bu anketleri belirli periyotlar ile uygulayıp müşterinin nabzını düzenli takip etmeniz gerekecektir. Böylece müşterilerinizden aldığınız geri bildirimler ile ürün/hizmetlerinizin onları ne ölçüde mutlu ettiği konusunda kafanızdaki sorulara da cevap bulmuş olacaksınız.

Mevcut müşterileriniz ile ilişkilerininizin sürdürülebilir olmasını sağlamak, yeni müşteriler elde edebilmek için hazırlıklı olmak ve marka sadakatinizi arttırmak için müşteri memnuniyeti anketleri büyük ölçüde önem taşımaktadır.

Peki bu anketlerin kurgusu nasıl yapılıyor?

Doğru soruların seçilmesi ankete katılım oranını ciddi ölçüde etkilemektedir. Bu nedenle müşterilerinizin memnuniyetini ölçmek için hazırlayacağınız anketlerde dikkat etmeniz gereken bazı alt başlıklar var.

İhtiyacınızın ne olduğunu, müşterinizle ilgili neyi öğrenmek istediğinizi ve odaklanmanız gereken konu/konuları iyi bilmelisiniz.

Müşterimizin odağını dağıtmadan doğru sorularla hazırlanan bir soru formu ve yine doğru belirlenmiş bir örneklem ile işe yarar iç görüler elde etmek müşteri memnuniyet anketi sürecininin temel hedefini oluşturmaktadır.

Müşteri deneyimini üst seviyede tutmak ve bu şekilde müşterinizin yeniden satın almasını sağlamak adına bu anketler sizi başarıya ulaştıracaktır. Müşterilerinizin ihtiyaçlarını daha kolay tespit edebilmeniz, müşteri bağlılığınızı arttırmanız, memnuniyetsizlik duyulan konulara karşı daha hızlı aksiyon alabilmeniz, müşteri odaklı bir yaklaşıma sahip olmanız ve çalışmalarınızı daha verimli bir strateji doğrultusunda ilerletebilmeniz müşteri memnuniyeti anketlerinin size sağlayacağı faydalar arasında yer almaktadır.

İyi kurgulanmış bir müşteri memnuniyeti anketi eşsiz müşteri deneyiminin temelini oluşturduğu için bu süreçle ilgili aklınıza gelen tüm konuları bize danışabilirsiniz.