“Görü” Ailesi
YAZAR:
MüşteriMetre
TARİH:
Sizi bu yazımızda “görü” ailemiz ile tanıştıracağız. Çalışmalarımız sırasında bazı alt incelikleri ifade etmek istediğimizde birkaç öneri ile başlayan bu konu daha sonra bayağı bir eğlenceli hal aldı. Görü ailesi de bu süreçte oldukça genişledi.
Öncelikle genel kullanımdaki aile fertleri ile başlayalım.
Öngörü: İleri görüş, önceden tahmin edebilmek
İçgörü: Açıkça ve net bir şekilde görülemeyen lakin söylendiğinde herkeste aynı veya çok benzer anlam ifade eden gerçek (Pazarlamaya dair anlamı ile)
Durugörü: Canlı ve cansız nesnelerin ve olayların beş duyunun yardımı olmadan (paranormal olarak) algılanması
Hoşgörü: Kendine aykırı gelse de her şeyi anlayışla karşılayarak olabildiğince hoş görebilme
Benzer şekilde horgörü ve sağgörü de halihazırda kullanılmakta.
Pazar araştırmaları, veri analitiği ve müşteri deneyimi tasarımı çalışmalarımızda farklı ifadelere ihtiyacımız olduğunda bakalım “görü” ailesine hangi fertleri katmışız.
Özgörü: Yalın lakin en isabetli olacağı düşünülen tahmin
Süzgörü: Eldeki veriler süzüldüğünde kalan nesnel duru ve yalın sonuç; Bir konuda dıştan görünmeyen öze dair önemli bilgi; röntgen
Üstgörü: Genel kapsamlı tahmin
Astgörü: Genel kapsamlı tahminin (üstgörü) her bir alt konusuna indirgenmiş hali
Sözgörü: Veriye dayalı olmayan tahmin
Dargörü: Kapsamı dar olan veya zamansal olarak yakın süreli tahmin
İzgörü: Önden belirti, ipucu veren tahmin
Safgörü: Filtrelenmemiş ilk tahmin
İşgörü: İşe yarar tahmin
Kalpgörü: Heyecan yaratabilen, kalbe tesir eden tahmin
Songörü: İlgili olgu veya konunun nihayetleneceği noktaya dair tahmin
Hasgörü: Bir şeyin özüne veya temel bakış açısına dair tahmin
Cangörü: Müşterinin duygularına en çok etkilecek noktaya dair tahmin
Teknogörü: Teknolojik gelişmelere dair tahmin
Deringörü: Olayların veya verilerin yüzeyde görünmeyen derin anlamlarını keşfetmek için yapılan tahmin
Akgörü: Analitik ve mantıksal bir bakış açısıyla yapılmış tahmin
Duygörü: Sezgilere dayalı tahminler
Fırsatgörü: Gelecekte ortaya çıkabilecek fırsatları önceden görebilme yetisi
Riskgörü: Potansiyel tehlikeleri ve riskleri önceden belirleme
Dinamikgörü: Hızla değişen koşullar altında yapılan tahmin
Sistemgörü: Bir sistemin genel işleyişine dair tahminler
Ekogörü: Ekonomik olaylar ve trendler hakkında tahminler
Kültürgörü: Kültürel değişimler ve eğilimler üzerine yapılan tahminler
Psikogörü: İnsan davranışları ve psikolojik eğilimler hakkında tahminler
Sosyogörü: Toplumsal olaylar, eğilimler ve sosyal dinamikler hakkında yapılan tahminle
Örneğin, gençler arasındaki sosyal medya kullanım eğilimlerini analiz ederek gelecekteki dijital pazarlama stratejilerini sizlerle birlikte sosyogörü kavramından yararlanarak belirleyebilir.
Siz de “görü” ailesi ile tanışmak ve katmak istediğiniz yeni fertler için bize yazın.