“Görü” Ailesi

YAZAR:

MüşteriMetre

TARİH:

Sizi bu yazımızda “görü” ailemiz ile tanıştıracağız. Çalışmalarımız sırasında bazı alt incelikleri ifade etmek istediğimizde birkaç öneri ile başlayan bu konu daha sonra bayağı bir eğlenceli hal aldı. Görü ailesi de bu süreçte oldukça genişledi.

Öncelikle genel kullanımdaki aile fertleri ile başlayalım.

Öngörü: İleri görüş, önceden tahmin edebilmek

İçgörü: Açıkça ve net bir şekilde görülemeyen lakin söylendiğinde herkeste aynı veya çok benzer anlam ifade eden gerçek (Pazarlamaya dair anlamı ile)

Durugörü: Canlı ve cansız nesnelerin ve olayların beş duyunun yardımı olmadan (paranormal olarak) algılanması

Hoşgörü: Kendine aykırı gelse de her şeyi anlayışla karşılayarak olabildiğince hoş görebilme

Benzer şekilde horgörü ve sağgörü de halihazırda kullanılmakta. 

Pazar araştırmaları, veri analitiği ve müşteri deneyimi tasarımı çalışmalarımızda farklı ifadelere ihtiyacımız olduğunda bakalım “görü” ailesine hangi fertleri katmışız.

Özgörü: Yalın lakin en isabetli olacağı düşünülen tahmin

Süzgörü: Eldeki veriler süzüldüğünde kalan nesnel duru ve yalın sonuç; Bir konuda dıştan görünmeyen öze dair önemli bilgi; röntgen

Üstgörü: Genel kapsamlı tahmin

Astgörü: Genel kapsamlı tahminin (üstgörü) her bir alt konusuna indirgenmiş hali

Sözgörü: Veriye dayalı olmayan tahmin

Dargörü: Kapsamı dar olan veya zamansal olarak yakın süreli tahmin

İzgörü: Önden belirti, ipucu veren tahmin

Safgörü: Filtrelenmemiş ilk tahmin

İşgörü: İşe yarar tahmin

Kalpgörü: Heyecan yaratabilen, kalbe tesir eden tahmin

Songörü: İlgili olgu veya konunun nihayetleneceği noktaya dair tahmin

Hasgörü: Bir şeyin özüne veya temel bakış açısına dair tahmin

Cangörü: Müşterinin duygularına en çok etkilecek noktaya dair tahmin

Teknogörü: Teknolojik gelişmelere dair tahmin

Deringörü: Olayların veya verilerin yüzeyde görünmeyen derin anlamlarını keşfetmek için yapılan tahmin

Akgörü: Analitik ve mantıksal bir bakış açısıyla yapılmış tahmin

Duygörü: Sezgilere dayalı tahminler

Fırsatgörü: Gelecekte ortaya çıkabilecek fırsatları önceden görebilme yetisi

Riskgörü: Potansiyel tehlikeleri ve riskleri önceden belirleme

Dinamikgörü: Hızla değişen koşullar altında yapılan tahmin

Sistemgörü: Bir sistemin genel işleyişine dair tahminler

Ekogörü: Ekonomik olaylar ve trendler hakkında tahminler

Kültürgörü: Kültürel değişimler ve eğilimler üzerine yapılan tahminler

Psikogörü: İnsan davranışları ve psikolojik eğilimler hakkında tahminler

Sosyogörü: Toplumsal olaylar, eğilimler ve sosyal dinamikler hakkında yapılan tahminle

Örneğin, gençler arasındaki sosyal medya kullanım eğilimlerini analiz ederek gelecekteki dijital pazarlama stratejilerini sizlerle birlikte sosyogörü kavramından yararlanarak belirleyebilir. 

Siz de “görü” ailesi ile tanışmak ve katmak istediğiniz yeni fertler için bize yazın.