Müşteri Deneyiminde Sürdürülebilirliğin Yeri Ne Kadar Önemli?

YAZAR:

MüşteriMetre

TARİH:

Günümüzde çokça duymaya başladığımız kavramlardan biri de sürdürülebilirlik. Artan doğal afetler ve çevre koşullarındaki değişim insanların yaşarken dünyaya ne kadar çok zarar verdiklerini fark etmeye başlamalarına sebep oldu. Bu da müşterilerin firmalardan beklentilerini değiştirmeye başladı. Peki sürdürülebilir olmak çok mu maliyetli? Başka bir açıdan tüketiciler sürdürülebilir markaları tercih etmek için daha fazla ücret ödemeye istekli mi? Yoksa sürdürülebilirlik sadece çevreci gruplar tarafından dile getirilen ve lafta kalan bir konu mu?

GreenPrint’in 2022’de yayınlanan Sürdürülebilirlik Endeksi Raporu‘na göre tüketicilerin %78’i ürünleri çevre dostu şirketlerden almak istediklerini belirtirken, %68’i çevre dostu etiketlere önem verdiklerini (bu oran Z ve Y kuşağında %78’lere çıkmakta) ve %66’sı da çevre dostu ürünler için daha fazla ödemeye razı olacaklarını ifade ediyor. Bu çalışmadan da göreceğimiz üzere tüketiciler, özellikle de Z ve Y kuşağı sürdürülebilirlik uygulamalarını hayata geçiren ve bunun iletişimini iyi yapan markalara harcama yapmayı tercih ediyorlar ve bunu yapmayan markalardan da uzaklaşıyorlar.

Yakın gelecekte tüketicilerin bu tercihleri daha da belirginleşecek. Bu nedenle sürdürülebilirliğin tüketici davranışlarını ve satışları nasıl etkileyeceği araştırmalar ile ölçümlenmeli, sürdürülebilirlik de müşteri deneyimi yolculuklarına dahil edilmelidir. Çalışmalar bize müşteri yolculuğunun bir parçası olarak sürdürülebilirlik çalışmalarını eklemenin müşteri gözünde farklılaşmayı artırmanın ve güven oluşturmanın bir yolu olacağını göstermektedir. Ama burada önemli olan sürdürülebilirlik çalışmasının o markaya özgün ve imajı ile de uyumlu olmasıdır. Markaların sürdürülebilirlik iddiasını destekleyebilmesi için ürünlerinde kullandıkları malzemeler, ambalaj, paketleme gibi detayların incelenip sürdürülebilirlik için uygun çözümlere geçildiğinden emin olması gerekir.

Müşteri kitlenizde sürdürülebilirlik hassasiyetinize ne kadar karşılık göreceğiniz ve bunun sizi olası rakiplerin önüne ne kadar geçireceği de incelenebilecek ayrı bir konu. Y ve Z kuşaklarının sadece ürün ve servislerde değil, iş seçimlerinde de sürdürülebilirlik vurgusu yapan bu konuda duyarlı firmaları tercih ettikleri araştırmalar tarafından gösterilmiş durumda. Bu nedenle markanızın sürdürülebilirlik çalışmalarında samimi ve tutarlı algılanabilmesi için haydi gelin kulaktan duyma bilgilerle değil hedef kitlemiz üzerinde gerçekleştireceğimiz çalışmalarla bu süreci de birlikte tasarlayalım.